Słowniczek pojęć SEO

A | I | L | M | O | P | S | W |

A

Analiza konkurencji – proces badania działań konkurencji w celu uzyskania wskazówek i inspiracji dla własnych działań SEO.

I

Indeksowanie – proces dodawania stron internetowych do bazy danych wyszukiwarek internetowych, co umożliwia ich wyszukiwanie przez użytkowników.

L

Link building – proces pozyskiwania linków do swojej strony z innych witryn internetowych, co przyczynia się do poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania.

 

M

Meta tagi – informacje umieszczane w kodzie strony internetowej, które opisują jej zawartość i ułatwiają jej indeksowanie przez wyszukiwarki internetowe.

O

Optymalizacja treści – proces wprowadzania zmian w treści strony internetowej, tak aby była ona bardziej przyjazna dla wyszukiwarek i użytkowników.

P

PageRank – algorytm opracowany przez Google do oceny jakości i ważności stron internetowych, co wpływa na ich pozycję w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie – to proces optymalizacji strony internetowej w celu uzyskania jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania dla konkretnych fraz kluczowych. Jest to ważna strategia marketingowa, która ma na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarkach. Przekłada się to na większą liczbę odwiedzin i potencjalnie większy ruch na stronie. W ramach pozycjonowania stosuje się różne techniki, takie jak optymalizacja treści, link building czy analiza konkurencji.

S

SEO (Search Engine Optimization) – to dziedzina związana z optymalizacją strony internetowej w celu poprawy jej widoczności i pozycji w wynikach wyszukiwania organicznego w wyszukiwarkach internetowych. SEO obejmuje wiele różnych działań, w tym optymalizację treści, link building, analizę słów kluczowych, analizę konkurencji, optymalizację kodu strony. Celem SEO jest zwiększenie ruchu organicznego na stronie, poprawa jej pozycji w wynikach wyszukiwania i w konsekwencji przyciągnięciu użytkowników.

SERP (Search Engine Results Page) – strona wyników wyszukiwania, na której pojawiają się wyniki wyszukiwania dla danej frazy kluczowej.

Słowa kluczowe – to pojedyncze słowa lub wyrażenia, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę internetową w celu znalezienia odpowiednich informacji.

W

Wyszukiwarka internetowa – to system informatyczny, który umożliwia użytkownikom znajdowanie informacji w Internecie. Wyszukiwarki internetowe pozwalają użytkownikom wprowadzać słowa kluczowe lub frazy, które odnoszą się do poszukiwanych treści, a następnie prezentują wyniki w formie listy stron internetowych.

Scroll to Top